I sommar lanserar Kjell & Company en ny tjänst för reparation av teknik i samarbete med Mentech. Tjänsten kommer att finnas tillgänglig på alla deras 145 service points i Sverige och Norge.
Ny reparationsservice
Kjell & Company, i samarbete med elektronikreparatören Mentech, lanserar en ny tjänst för reparation av teknikprodukter. Detta innebär att kunder kan lämna in sina trasiga enheter, såsom smartphones, surfplattor och laptops, för reparation i någon av kedjans butiker.
– Kjell & Company ska vara kundens bästa vän när det kommer till vardagsteknik. Därför gör vi det nu mycket enklare för privatpersoner och företag att reparera teknik som har gått sönder. Genom att tillsammans med Mentech utnyttja vårt omfattande butiksnät i Sverige och Norge så sänker vi trösklarna och gör reparation av teknik lättillgängligt för alla, säger David Palm, chief retail officer på Kjell & Company, i ett pressmeddelande.
Enkelt och tillgängligt
De nya reparationsmöjligheterna innebär att butikerna fungerar som ombud där kunder kan lämna in sina enheter. Mentechs tekniker står för felsökning, reparation och hantering samt garanti på de reparationer som utförs.
– Kjell & Company är den perfekta samarbetspartnern för att erbjuda denna form av drop in-lösning för reparation av elektronik. Med denna lösning får kunden en betydligt smidigare och bättre upplevelse än vad som erbjuds på marknaden idag, säger Marcus Haglund, CCO på Mentech Group.
Utökat butikserbjudande
Genom att utnyttja sitt omfattande butiksnät i både Sverige och Norge, siktar Kjell & Company på att göra reparationer mer tillgängliga och minska trösklarna för både privatpersoner och företag. Tjänsten kommer att erbjudas i samtliga 145 service points som företaget har i regionen.