Dugga och Gleerups, två framstående aktörer inom utbildningsteknologi, har nyligen gått samman för att erbjuda en förbättrad plattform för digitala prov. Samarbetet är tänkt att effektivisera kunskapsbedömningen och därigenom gynna både lärare och elever.
Med införandet av Gleerups färdiga prov direkt i Duggas provplattform, ges lärare nu möjligheten att enkelt tillgå, modifiera och distribuera skräddarsydda provuppsättningar. Denna integration syftar till att förenkla den administrativa bördan för lärare och samtidigt upprätthålla en hög standard på provsäkerhet och rättvisa.
Fokus på tillgänglighet och pedagogisk kvalitet
Förbättrad tillgänglighet och användarvänlighet
Med Duggas avancerade plattform, som nu inkluderar Gleerups prov, blir det enklare än någonsin för lärare att anpassa prov efter elevernas unika behov. Plattformens användarvänlighet och tillgänglighetsanpassningar bidrar till en mer inkluderande skolmiljö.
Pedagogisk innovation genom teknologi
– Vi är oerhört glada över samarbetet med Dugga som både förenklar undervisningen och sparar värdefull tid för lärare! Tillsammans erbjuder vi en användarvänlig lösning och säkerställer med Duggas plattform att proven är säkra, rättvisa och tillgänglighetsanpassade, säger Marcus Ander, chef digital utveckling på Gleerups.
Framtidens skolprov drivs av AI
AI i framkant för effektiv kunskapsutvärdering
Med integrationen av AI-teknologi i Duggas system kan skolorna förvänta sig en revolutionerande förändring i hur prov och kunskapsbedömningar hanteras. Duggas AI-funktionalitet inte bara effektiviserar provprocessen utan ger också djupare insikter och analyser av elevernas prestationer.
– Vi är mycket entusiastiska över samarbetet med Gleerups. Deras digitala läromedel används i stor utsträckning i skolor över hela landet, och vi vet att detta samarbete kommer att göra en stor skillnad. För oss är det viktigt att ständigt hålla en hög pedagogisk kvalité och med Duggas AI-funktionalitet ligger Dugga i framkant inom AI i skolan, tillägger Peter Wilcke, vd på Dugga.