För att möta kundernas ökade krav på digitala tjänster och modern teknik gör BWH Hotel Group nu betydande investeringar i sina digitala kanaler. Först ut i denna satsning är lanseringen av en ny skandinavisk webbplats, och framöver planeras även en förbättrad app och integrerade AI-funktioner.
Den nya webbplatsen för Best Western Hotels & Resorts, med uppdaterad design och förbättrade funktioner, markerar början på BWH Hotel Groups expansion av de digitala kanalerna. Den nya plattformen möjliggör utveckling av nya funktioner, smarta verktyg och uppdaterat innehåll.
”Det är otroligt roligt att få presentera våra nya skandinaviska webbplatser som det första steget i vår digitala expansion. Under mer än ett år har vårt team arbetat med att ta fram en ny grafisk design, ett tydligare fokus på den skandinaviska marknaden och förbättrad prestanda”, säger Lena Axelson, chef för webben på BWH Hotel Group Skandinavien.
Förutom den nya skandinaviska webbplatsen planerar man också att underlätta för hotellgästerna genom en ny app och nya AI-lösningar.
”Mycket händer inom digitaliseringen och för att kunna erbjuda våra kunder en bra och modern användarupplevelse är det viktigt att vi hänger med i utvecklingen. Vi kommer att lägga stor fokus på att leverera smarta digitala lösningar som underlättar hela vägen från bokning till utcheckning”, säger Sara Hallsund, marknadschef på BWH Hotel Group Skandinavien.
De nya webbplatserna är nu live i Sverige och Danmark, och lanseringen i Norge är planerad att ske inom kort.