Verve Group lanserar ATOM 3.0, en innovativ lösning för riktad annonsering till iOS-enheter som möter kraven på personlig integritet. Den nya tekniken ger marknadsförare möjlighet att effektivt nå ut till användare som valt att inte bli spårade.
Verve Group tar ett stort kliv framåt inom mobilannonsering genom lanseringen av ATOM 3.0, en uppdaterad version av deras plattform för riktad annonsering. Denna nya version är designad för att möta de ökade kraven på användarnas integritet, särskilt bland iOS-användare, där en stor andel väljer att inte tillåta spårning. Med ATOM 3.0 kan marknadsförare nu på ett effektivt sätt nå dessa användare genom en AI-driven och molnbaserad lösning som respekterar deras integritetsinställningar.
Förändrade spelregler i digital annonsering
ATOM 3.0 är en del av HyBid SDK och är den första i sitt slag att erbjuda en skalbar lösning för att nå anonyma användare på mobila enheter. Med över 1,5 miljarder användare och mer än 10 000 utgivare globalt, erbjuder ATOM 3.0 en omfattande räckvidd och möjligheten att engagera användare på en global nivå samtidigt som deras integritetspreferenser respekteras.
Anpassad support och användarundersökningar
För att ytterligare förbättra användarupplevelsen har Verve Groups Designit genomfört användarundersökningar för att säkerställa att lösningen ger rätt assistans vid rätt tidpunkter. Detta har resulterat i en upplevelsedriven och always-on omni-channel IT-supportavdelning som erbjuder flexibla och säkra tjänster anpassade för en hybrid arbetsmiljö.
– I de senaste uppdateringarna av iOS har det gjorts flertalet ändringar vad gäller in-app annonsering. Många användare har även valt bort spårning. Sammantaget har detta lett till en märkbar förändring, säger Joey Stern, Ad Systems Manager på TuneIn.
Framtidssäkrade lösningar i en ny era
Den digitala annonsindustrin står inför stora förändringar när traditionella metoder för användaridentifiering gradvis fasas ut. ATOM 3.0 representerar en framtidsorienterad lösning som är anpassad till nya integritetslagar och förändrade konsumentförväntningar. Den enhetsbaserade processen erbjuder en robust plattform för annonsörer och utgivare att fortsätta växa utan att behöva förlita sig på traditionella identifieringsmetoder som IDFA.
– På Liftoff är vi fast beslutna att endast använda teknik som följer reglerna gällande personlig integritet. ATOM har stor potential att gynna både publicister, annonsörer och konsumenter genom att skapa bättre och mer relevanta annonsupplevelser, säger Gabrielle Mark, Business Development Manager på Liftoff.